نقاشیم

نقاشیم

نقاشیم

نقاشیم

کنیتکس

یکی از انواعی رنگی هست که در نقاشی داخل و خارج ساختمان استفاده میشود. فرق اصلی این رنگ با رنگهای دیگرمورد استفاده در  نقاشی ساختمان میتواند زبر بودن آن باشد،یعنی صافی و سیقلی رنگهای دیگر رو ندارد .به همین دلیل این رنگ کمتر درداخل منزل استفاده میشود، بیشتردر مشاعات مانند راه پله، پارکینگ، نمای ساختمان و مکان های عمومی دیگر استفاده میشود.



انواع کنیتکس:

1-کنیتکس روغنی :حلال این نوع کنیتکس بنزین بوده وبه دلیل احتراق برای محیط های بسته توصیه نمیشود.مزیت اصلی این رنگ قابل شستشوبودن آن است

2-کنیتکس پلاستیک:حلال این رنگ آب بوده مزیت اصلی آن بدون بو بوده سریع خشک میشود وازنظرقیمت مناسب مباشد.بدلیل قابل شستشو نبودن برای مکانهای که درمعرض آب و باران میباشد توصیه نمیشود.

3-کنیتکس اکرولیک:این نوع کنیتکس مزیتهای دو نوع دیگر رو یکجا دارد.حلال آب بوده،قابل شستشو، و بدون بو میباشد و قیمت مناسبی هم دارد. این نوع کنیتکس درنقاشی ساختمان هم برای محیط های بسته و هم محیط باز و بیرون قابل اجرا میباشد.

:هرسه نوع کنیتکس که در بالا ذکر شد. در سه حالت ریزدانه، دانه متوسط و دانه درشت موجود میباشند.

مزیت های کنیتکس نسبت به رنگهای دیگر:استفاده ازکنیتکس در نقاشی ساختمان مزایای چندی دارد اول اینکه بدلیل نیاز نداشتن به زیر سازی اساسی و اجرا به وسیله ی پیستوله ازسرعت بالایی برخورار است دومین مزیت آن اگردر نمای ساختمان به جای سنگ و غیره از کنیتکس استفاده شود هم بار کمی برروی ساختمان وارد میشود وهم هزینه کمتری دارد.مزیت دیگر آن برای ساختمان هایی قدیمی که دیوار وسقف ناصاف و ناهمواری داردمناسب میباشد چرا که بدلیل مات بودن و برجسته بودن ایراد های زیرین کمتر دیده میشوند.

مراحل اجرای انواع کنیتکس:

انواع کنیتکس ها بر روی سطوح سیمانی ،کچی،چوب،آردواز قابل اجرا میباشند.

برای اجراء سطوح مورد نظر را  از هرگونه آلودگی مانند دوده،گردو غبار و غیره تمیز کرده قمست های پوسته شده رو با  ابزار نقاشی ساختمان جدا کنید ،در صورت نیازبرای صاف کردن سطح از گچ یا  انواع بتونه مانند بتونه کناف استفاده کنید.اگر جایی نیاز به کاور دارد بپوشانید چون این نوع رنگ فقط با پیستوله مخصوص کنیتکس قابل اجراست و پاشیدنی میباشد با قلم یا رول قابل اجرا نیست.

رولکس:
از نظر مواد و جنس همان کنیتکس است.تفاوت آن در ظاهر و نحوه ی اجرا میباشد، به این ترتیب که در چند مرحله اجرا میشود و دارای نقوش بوده و میتوان از ترکیب چند رنگ مختلف استفاده کرد بدین صورت که ضمینه را رنگ روشن و نقوش و دانه های رنگی روی آن کار کرد .


Nice Linker


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.